Skip to main content

Trendy na rynku retail na najbliższe lata

Mówi się o kilku trendach, które w dużym stopniu wpłyną na rynek retail w ciągu najbliższych kilku lat (do 2030 roku). Najpopularniejsze trendy na rynku retail, o których mówi się, że mają być rewolucyjne, to upside down retail, anti-prescription, self-sustaining stores, retail surgery i locally morphed retail. Co kryje się za tymi nazwami? Jak zmieni się rynek retail w ciągu najbliższych kilku lat?

Sklep z branży retail

Trendy na rynku retail na najbliższe lata

Upside down reatil


Pierwszy trend, upside down retail, to w tłumaczeniu "rewolucja w sprzedaży" (dosłownie - sprzedaż do góry nogami). W trendzie tym chodzi o zmianę postrzegania powierzchni sklepów. Teraz największą uwagę zwracają same produkty, ich ekspozycja. W następnych latach ważniejszym czynnikiem ma być doświadczenie i doznania, które klient odczuwa wchodząc do danego sklepu. To one mają przekonywać do zakupu.

Anti-prescription


Drugi trend, anti-prescription, znaczy "wbrew sugestiom". Ten trend zwraca uwagę na niedokładnie dobrane reklamy internetowe pod danego użytkownika. Złe rekomendacje złoszczą i zniechęcają do zakupów w danym sklepie. Klienci chcą mieć dostęp do pełnej oferty, a nie tylko do tego, co algorytm myśli, że jest dla nich dobre. Sklepy internetowe, które sprostają temu zadaniu, będą mogły, w najbliższych latach, liczyć na rozwój i nowych klientów.

Self-sustaining stores


Kolejny trend to self-sustaining stores, czyli "samowystarczalne sklepy". W ostatnich latach dało się zauważyć wzrost zainteresowania ludzi ekologią. Coraz więcej mówi się o globalnym ociepleniu czy niepotrzebnym plastiku, który kończy w oceanach. Wielkie sieci fast-foodów wycofują już plastikowe słomki i proponują papierowe. Sklepy powinny sprostać oczekiwaniom tych ludzi, którzy chcą, by ich zakupy nie niszczyły środowiska naturalnego. Klienci będą stawiać na produkty lokalne, a sklepy będą oferować ekologiczne opakowania.

Retail surgery


Retail surgery to dosłownie "operacja zakupowa", można to też ująć, jako "zakupy precyzyjne, z chirurgiczną precyzją". Zakupy mają się stać bardziej spersonalizowane, co ma umożliwić większa ilość badań na konsumentach.

Locally morphed retail


Ostatni z trendów to locally morphed retail, czyli "zakupy wkomponowane w otoczenie". Sklepy mają oddawać charakter terenu, na którym się znajdują czy mniejszości, którą reprezentują. Ludzie wybierają nie tylko bardziej ekologiczne, ale też bardziej lokalne rozwiązania. Wynika to z coraz większej świadomości klientów. Rozumieją oni, że importowanie towarów z odległego kraju nie jest ekologiczne, a warunki pracy w fabrykach w Azji odbiegają od standardów europejskich.

Systemy ERP - wsparcie w dostosowaniu się do nowych trendów


Sklepy muszą więc postawić na ekologię, lokalność i dobre planowanie swoich działań. W tym może pomóc system ERP (Enterprise Resource Planning) służący do planowania zasobów i działań przedsiębiorstw. Pozwala on na oparcie modułów (aplikacji, np. logistyka, produkcja, handel, kadry, marketing) na jednej, tej samej bazie danych. Jest to przydatny system w gromadzeniu i porządkowaniu danych, szczególnie (ale nie tylko) dużych firm.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.